Wiceprezes Ruchu Jan Chrapek wygłosił w czwartek ciekawe przemówienie w urzędzie miasta. Działacz powiedział między innymi, że Niebiescy są najchętniej oglądaną drużyną w pierwszej lidze.
- Mecze pierwszej ligi transmitowane są w kanałach sportowych telewizji Polsat. W każdym z sześciu spotkań, które zgromadziły największą widownię telewizyjną występował Ruch Chorzów. Mecze z udziałem Niebieskich generują 2-3-krotnie większe zainteresowanie niż inne spotkania. Dla przykładu: gdy widownia telewizyjna meczu GKS Katowice - Ruch Chorzów została określona na 170 tys. odbiorców, to widownia innego derbowego spotkania Zagłębie Sosnowiec - GKS Katowice sięgnęła zaledwie 55 tys. widzów. Ale już mecz tego samego Zagłębia z Ruchem oglądało 115 tys. widzów. To oznacza, że Ruch jest czołową marką I ligi i nie zmienia tego fakt, że chwilowo znajdujemy się na ostatnim miejscu - zaznaczył wiceprezes Jan Chrapek.
Oglądalność to nie jedyna sfera, w której przodują Niebiescy. - Polski Związek Piłki Nożnej co miesiąc dostarcza klubom wyniki badań marketingowych. Prezentują one liczbę publikacji, tzw. ekwiwalent reklamowy, zasięgi itp. Co miesiąc Ruch jest bezsprzecznym liderem tych badań. Zacytuję zdanie z październikowego raportu: "Najbardziej medialną drużyną pod względem liczby publikacji w badanym okresie (wrzesień) był Ruch Chorzów (835 publikacji) oraz GKS Katowice (683 publikacje). Pod względem ekwiwalentu reklamowego przodował Ruch Chorzów osiągając wynik 10 072 100 zł, kolejny zaś był GKS Katowice z rezultatem 7 671 887 zł". W kolejnym miesiącu mimo, że to o GKS Katowice napisano ilościowo więcej publikacji niż o Ruchu, to i tak ekwiwalent reklamowy był wyższy na korzyść Ruchu o równy milion złotych. Przeciętny ekwiwalent reklamowy innych klubów waha się od 2 do 5 mln zł - tłumaczył działacz chorzowskiego klubu.
źródło: Niebiescy.pl