strona główna Forum Kibiców Fan Page Niebiescy.pl Twitter Niebiescy.pl Stowarzyszenie Wielki Ruch Typer Foto TV Niebiescy w Youtube Relacje LIVE
Kiedy działania marketingowe mają sens?
  • Data: 01.11.15; 18:33  Dodał: Marco FC Katowice
Czy działania marketingowe mają sens, gdy drużyna gra słabo? A gdy gra wyśmienicie, to czy zabiegania o kibica są w ogóle potrzebne? Co bardziej przyciąga ludzi na stadion: otoczka, wykreowane widowisko, czy po prostu to co na boisku się dzieje? Czy lepiej zatrudnić kolejnego zawodnika z miesięcznymi zarobkami na poziomie 20-30 tys. zł, czy może w to miejsce zbudować kilkuosobowy dział marketingu? To rozterki niejednego prezesa.

Spoglądając na wyniki naszego głosowania aż 26% kibiców Ruchu twierdzi, że na wzrost frekwencji wpływ ma tylko i wyłącznie dobra gra. Zwolennicy radykalnej opcji marketingowej stanowią zaledwie 5%. Generalnie na przewagę marketingu wskazuje 16% głosujących, tyle samo stawia znak równości, zaś aż 68% za bardziej wpływowy uważa korzystny rezultat. Uśredniając wszystkie oddane głosy ta proporcja kształtuje się następująco:
  • marketing: 31,32% głosów
  • dobra gra: 68,68% głosów

    Spotkanie Ruchu z Legią zdaje się być niezwykle znamienne. Czy po paru latach będziemy pamiętać żółte koszulki, orkiestrę górniczą, śląską godkę płynącą z głośników czy to, że po niespełna kwadransie Ruch przegrywał z Legią 0:3? Nieco niższa frekwencja w kolejnych spotkaniach zdaje się potwierdzać, że kibice zapamiętali to drugie. Niełatwo się mają ci, którzy nad tą marketingową otoczką się solidnie napracowali. A gdyby po 15 minutach to Ruch gładko wygrywał z Legią? Efekt byłby pewnie piorunujący.

    Należy pamiętać, że pojęcie działań marketingowych w klubie sportowym jest dość szerokie. Mieszczą się pod nim ceny, promocje, ale też sponsorzy, sprzedaż, catering, merchandising, niejednokrotnie PR, czy działania medialne, w tym coraz bardziej rozwijające się social media. W wielu klubach nie są one jeszcze doceniane, gdzie jedna osoba godzi kilka funkcji, podczas gdy za sprzedaż powinien odpowiadać sprzedawca, za marketing marketingowiec.

    Im drużyna gra lepiej, tym działania marketingowe są o wiele bardziej efektywne. Dobry dział marketingu potrafi wówczas sukces sportowy zmienić w pokaźne dochody dla klubu. Weźmy dla przykładu sprzedaż koszulek w stołecznym klubie. Cena trykotu warszawskiej Legii to 249 zł. Planowany wynik sprzedaży to 10.000. Łatwo obliczyć przychód - ok. 2,5 mln zł. Gdy jednak wyniki nie są zadowalające, lub drużyna przegrywa mecze za meczem, to działania promocyjne zdają się nie mieć sensu. To jednak tylko złudzenie. Dział marketingu powinien funkcjonować cały czas, tak aby zbierać doświadczenie, zwłaszcza w mocno zmieniającej się rzeczywistości. Taki dział będzie wiedział, kiedy przyspieszyć i kiedy sukces przekuć w nowych kibiców i sponsorów. Z drugiej strony kto powiedział, że zawsze musi być łatwo. Na uznanie zasługuje zbudowanie czegoś, gdy wokół nie ma ku temu aury. Znane w historii są przypadki, kiedy drużyna spadała do niższej klasy rozgrywkowej i mimo to zyskiwała na frekwencji.

    Marco FC K-ce
    [email protected]

    Aktywny dział marketingu, czy dobra gra piłkarzy? Co ma większy wpływ na wzrost frekwencji?

  • dobra gra 100% - 26% / 488 głosów
  • po równo - 16% / 290 głosów
  • marketing 30%, gra 70% - 15% / 272 głosów
  • marketing 20%, gra 80% - 12% / 216 głosów
  • marketing 40%, gra 60% - 8% / 155 głosów
  • marketing 10%, gra 90% - 7% / 130 głosów
  • marketing 100% - 5% / 90 głosów
  • marketing 70%, gra 30% - 4% / 81 głosów
  • marketing 60%, gra 40% - 4% / 73 głosów
  • marketing 80%, gra 20% - 2% / 42 głosów
  • marketing 90%, gra 10% - 1% / 11 głosów

    Wszystkich głosów: 1848



  • 3:1 z Miedzią. Druga wygrana z rzędu
    REKLAMA
    OSTATNI MECZ
    16. kolejka I ligi - 07.11.2025 r. godz. 17:00, Chorzów
    Relacja LIVE »
    Czas na szpil »
    Relacja z meczu »
    Relacja z trybun »
    Konferencja »
    Wypowiedzi »
    P. Manowski »
    D. Sobociński »
    D. Grabiński »
    Skrót meczu »
    Wideo »
    3:1
    RUCH - MIEDŹ LEGNICA
     Kolar 33'
     Szwedzik 44'
     Mezghrani 67'
     Stanclik 13'
    REKLAMA
    NASTĘPNY MECZ
    RUCH CHORZÓW - ZNICZ PRUSZKÓW
    ul. Katowicka 10, Chorzów
    23.11.2025 r. godz. 12:00
    :
    TV NIEBIESCY
    REKLAMA
    PLAN PRZYGOTOWAŃ
    17.06 - 29.06 - treningi w Chorzowie
    28.06 g. 17:00 - sparing: Ruch 0:0 Warta Poznań
    30.06 - 06.07 - zgrupowanie w Busku-Zdroju
    05.07 g. 16:00 - sparing: Pogoń 1945 Staszów 0:4 Ruch
    06.07 g. 15:00 - sparing: LKS Wisła Wielka 0:7 Ruch
    07.07 - 20.07 - treningi w Chorzowie
    09.07 g. 12:00 - sparing: Ruch 1:1 Puszcza Niepołomice
    12.07 g. 11:00 - sparing: Wisła Kraków 2:0 Ruch
    21.07 g. 19:00 - 1. kolejka I ligi: Puszcza Niepołomice - Ruch
    * Więcej informacji o sparingach można zobaczyć po najechaniu na
    TRANSFERY
    PRZYCHODZĄ
    Tomasz Bała (Stal Rzeszów)
    Piotr Ceglarz (Motor Lublin)
    Kacper Dyduch (junior)
    Bartłomiej Gradecki (Wisła Płock)
    Kajetan Klaja (junior)
    Marko Kolar (HNK Gorica)
    Aleksander Komor (GKS Katowice)
    Maciej Krzempek (rezerwy)
    Nikodem Leśniak-Paduch (Skra)
    Shuma Nagamatsu (Korona Kielce)
    Patryk Szwedzik (Chrobry Głogów)
    Przemysław Szymiński (Frosinone)
    Maciej Żurawski (Warta Poznań)
    ODCHODZĄ
    Jakub Adkonis (Pogoń Grodzisk)
    Bartłomiej Barański (Lech Poznań)
    Filip Borowski (Piast Gliwice)
    Jehor Cykało (FK Teplice)
    Miłosz Kozak (Śląsk Wrocław)
    Wojciech Łaski (Rekord Bielsko)
    Łukasz Moneta (Olimpia Grudziądz)
    Jakub Myszor (Teuta Durres)
    Soma Novothny (Kisvarda FC)
    Maciej Sadlok (Sparta Kazimierza)
    Filip Starzyński (?)
    Martin Turk (GD Estoril-Praia)
    STRZELCY - TOP 5                         ASYSTY - TOP 5
       Patryk Szwedzik7
       Piotr Ceglarz5
       Marko Kolar3
       Mateusz Szwoch2
       Denis Ventura2
       Denis Ventura4
       Piotr Ceglarz3
       Tomasz Bała2
       Nikodem Leśniak-Paduch2
       Shuma Nagamatsu2
    ŻÓŁTE KARTKI
       Patryk Szwedzik3
       Szymon Szymański3
       Denis Ventura3
       Tomasz Bała2
       Nikodem Leśniak-Paduch2
       Mo Mezghrani2
       Shuma Nagamatsu2
       Mateusz Szwoch2
       Maciej Żurawski2
       Szymon Karasiński1
    REKLAMA
    NA SKRÓTY
  • Terminarz meczów Ruchu
  • Runda jesienna
  • Runda wiosenna
  • Kadra Ruchu
  • Sztab szkoleniowy Ruchu
  • DOŁĄCZ DO NAS!
    REKLAMA
    REKLAMA
    TABELA
    1. Wisła Kraków 38
    2. Pogoń Grodzisk Mazowiecki 31
    3. Chrobry Głogów 28
    4. Polonia Bytom 27
    5. Śląsk Wrocław 27
    6. Ruch Chorzów 24
    7. Stal Rzeszów 24
    8. Wieczysta Kraków 23
    9. Polonia Warszawa 23
    10. Odra Opole 22
    11. Pogoń Siedlce 21
    12. ŁKS Łódź 21
    13. Miedź Legnica 21
    14. Puszcza Niepołomice 18
    15. Stal Mielec 13
    16. GKS Tychy 12
    17. Górnik Łęczna 10
    18. Znicz Pruszków 10
    REKLAMA
    REKLAMA
    REKLAMA
    TV NIEBIESCY
    BUTTONY
    90 Minut Widzew To MY
    UKS Ruch Chorzów Elana Toruń
    Kibice.net
    Copyright by Niebiescy.pl © 2005-2025 | Polityka prywatności