Ponad 54 miliony widzów obejrzało w sezonie 2013/2014 mecze T-Mobile Ekstraklasy! To oznacza wzrost o prawie 13 procent względem rozgrywek 2012/2013! Najwięcej widzów zasiadło przed telewizorami w 11. kolejce, bo 3 067 tys.
Mecze T-Mobile Ekstraklasy w sezonie 2013/2014 w Polsce oglądać można było za pośrednictwem aż ośmiu kanałów. Były to: Canal+ Sport, Canal+ Family, Canal+ Family 2, nSport, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Eurosport 2 oraz TVP1. W sumie widzowie za pośrednictwem telewizji publicznej mieli okazję zobaczyć cztery mecze Ekstraklasy, które osiągnęły oglądalność 4 521 tys.
Warto nadmienić, że spotkania Ekstraklasy były również transmitowane za granicą. 33 mecze były pokazywane w 27 krajach dzięki transmisjom na antenie Eurosport 2. Dodatkowo mecze naszej ligi można było śledzić w Stanach Zjednoczonych, Niemczech czy Wielkiej Brytanii.
Spółka LIVE PARK, należąca do Ekstraklasy S.A., wyprodukowała sygnał telewizyjny w jakości HD z wszystkich 296 meczów minionego sezonu. W samej Polsce dało to 517 transmisji, ponieważ część meczów była pokazywana na żywo na kilku antenach jednocześnie.
T-Mobile Ekstraklasa to najchętniej oglądana liga w Polsce. W sezonie 2013/2014 średnia oglądalność każdego meczu wyniosła ponad 183 tysiące widzów, co pozwoliło na zostawienie w tyle angielskiej Premier League (75,41 tys.), hiszpańskiej Primera Division (63,01 tys.), włoskiej Serie A (19,98 tys.) oraz francuskiej Ligue 1 (8,95 tys.).
źródło: Ekstraklasa SA