Właściciele klubów T-Mobile Ekstraklasy, prezesi, szefowie marketingu, rzecznicy prasowi, a także kierownicy do spraw bezpieczeństwa wzięli udział w spotkaniu zorganizowanym przez Ekstraklasę S.A. Podobne kilkugodzinne warsztaty z udziałem wszystkich Klubów odbywają się regularnie w każdym sezonie rozgrywek o mistrzostwo Polski.
Na wtorkowym spotkaniu przedstawiciele wszystkich Klubów Ekstraklasy podpisali 10-punktowe, wspólne stanowisko w sprawie bezpieczeństwa na stadionach. Wszystkie Kluby podkreśliły, że na stadionach Ekstraklasy jest bezpiecznie oraz zdecydowały się wyrazić niezadowolenie wobec decyzji o zamykaniu całych stadionów lub ich części.
W trakcie spotkania dyskusja została podzielona na poszczególne moduły, a w każdym z nich poruszono najważniejsze elementy, które na koniec składają się na sprawną organizację rozgrywek. Panel, na którym pojawili się właściciele oraz prezesi Klubów T-Mobile Ekstraklasy rozpoczęło wystąpienie Przewodniczącego Rady Nadzorczej Ekstraklasy S. A. Macieja Wandzla. Następnie głos zabrał zarząd spółki w osobach Prezesa Bogusława Biszofa oraz Wiceprezesa Marcina Animuckiego. O czym dyskutowano?
Tematów było naprawdę dużo, bo szczegółowo omówiono zarządzanie rozgrywkami, kwestie bezpieczeństwa, regulacje prawne Polskiego Związku Piłki Nożnej, nie zabrakło też tematu finansów ligi, omówienia praw marketingowych, medialnych i wizerunku rozgrywek Ekstraklasy. W tym module wystąpił również Przewodniczący Kolegium Sędziów Zbigniew Przesmycki, jak również gość specjalny konferencji, a więc Frank Rutten. Holender w niedawnych wyborach został Wiceprezesem EPFL (Stowarzyszenie Europejskich Lig Zawodowych), którego członkiem jest także Ekstraklasa S. A. Ale przede wszystkim Rutten jest szefem holenderskiej Eredivisie, a równolegle powołanej przez ligę spółki zajmującej się dystrybucją praw marketingowych i medialnych. Jego doświadczenie w tych kwestiach jest więc niebagatelne.
Zresztą Rutten nie był jedynym gościem specjalnym, który pojawił się na spotkaniu z klubami T-Mobile Ekstraklasy. W module poświęconym bezpieczeństwu udział wzięli Jair Bertoni, a zatem Szef Gabinetu w EPFL, który omówił poruszane kwestie na przykładach doświadczeń lig europejskich, a także Martin Zajonc. Niemiec z kolei opowiadał jak wygląda współpraca klubów i samej Bundesligi ze środowiskami kibicowskimi.
Osobne moduły zostały przygotowane również dla działów marketingu i rzeczników prasowych. Na pierwszym z nich dyskutowano między innymi o efektywnych modelach budowania frekwencji na stadionach, czy najlepszych praktykach w zakresie budowania przychodów z obszaru merchandisingu (sprzedaż gadżetów klubowych). Na drugim natomiast poruszono choćby temat wspólnej komunikacji Ekstraklasy i Klubów czy standardów akredytacji mediów oraz ich pracy podczas dni meczowych.
źródło: Ekstraklasa SA