Aż
80% sympatyków naszego klubu deklaruje, że minimum raz w tygodniu uprawia sport. To nieco więcej niż kibicowska średnia krajowa i dużo, dużo więcej niż średnia ogólnopolska. Do regularnego uprawiania sportu przyznaje się tylko
20% Polaków, co oznacza, że sympatycy piłki kopanej są o wiele aktywniejsi, a przez to zdrowsi. A to wcale nie koniec zaskakujących wniosków w kontekście sylwetki stadionowego bywalca.
"Kibice, którzy oglądają mecze na stadionach, to najczęściej osoby młode i co ważne, lepiej wykształcone niż przeciętny Kowalski. Ponad 50 proc. ma mniej niż 34 lata, prawie 60 proc. z nich to osoby z wyższym i średnim wykształceniem. Kibice piłkarscy, zwłaszcza ci, którzy oglądają mecze na stadionach, to też osoby zdecydowanie bardziej aktywne sportowo niż statystyczny Polak. Ponad 54 proc. z nich w miarę regularnie uprawia sport; najchętniej jeżdżą na rowerze, biegają, pływają lub grają w piłkę nożną. To prawie trzykrotnie więcej niż w całej populacji" - przytoczony fragment pochodzi z raportu stworzonego na podstawie badań, które na 3 tys. osób przeprowadziła Ekstraklasa wspólnie z SMG KRC.
Nie może dziwić, że sympatycy piłki nożnej sami z mniejszym, czy też większym powodzeniem kopią ją w przeróżnych odmianach - na stadionach, osiedlowych boiskach, halach czy mniejszych salach. Regularny kontakt z piłką nożną ma
29% fanów Ruchu, co na przykład potwierdza spora ilość organizowanych przez kibiców turniejów. Na drugim miejscu króluje siłownia (
17%), zaś na trzecim sporty walki (
12%). Coraz modniejsze staje się bieganie, które uprawia
6% kibiców Niebieskiej eRki. Podobna ilość osób wybiera rower (też
6%).
Wnioski? Po pierwsze kibice są bardziej wysportowani, aktywni i zdrowsi, niż przeciętny mieszkaniec naszego kraju. Jak widać, uwielbiamy "Ruch" w każdej postaci. To nasza pasja, sposób na życie i trudno z tym się nie zgodzić, bowiem jak głosi znane powiedzenie - ruch to zdrowie. Po drugie to podpowiedź dla działaczy, czy pracowników działu marketingu odnośnie wartości i aktywności, wokół których warto budować i umacniać społeczność kibicowską.
Marco FC K-ce
[email protected]