To już piąty raz gdy pytaliśmy o to, czy kupiliście, czy też nie karnet. Głosowanie ciekawe w kontekście rekordowej sprzedaży tego rodzaju wejściówek. W porównaniu do sezonu sprzed pięciu lat ilość posiadaczy karnetów wzrosła
z 18% do 44%. Za rekordowym współczynnikiem kryje się ok.
3.200 sprzedanych stałych kart wstępu.
Na sprzedaż karnetów ma wpływ kilka czynników. Program lojalnościowy to po pierwsze. Kibice nie chcą tracić zniżek, zwłaszcza, że te co roku wzrastają o 10%. Po drugie to bardzo atrakcyjne, urealnione ceny. Nagrody i niespodzianki dla kibiców, jak chociażby oficjalna piłka rozgrywek z autografami piłkarzy, to kolejny z magnesów.
Procentowa sprzedaż karnetów na mecze Ruchu. Obliczenia zostały wykonane na podstawie corocznie powtarzanych sond.
Na Cichej zostało włączone "myślenie" nakierowanie na stałych i lojalnych kibiców. Do ideału oczywiście jeszcze daleko, ale rekordowy wynik stał się faktem.
Gdy sprzedaż karnetów rośnie, to warto zastanowić się nad intensyfikacją działań mających na celu przyciągnąć nowych fanów, którzy kiedyś dołączą do tych z karnetami. Gdy stadion mieści 9.300 widzów, z czego co najmniej 500 miejsc zabiera sektor gości, to pozostaje jeszcze 5.000 widzów do przyciągnięcia. I na koniec jeszcze jedno - frekwencję buduje się powoli, stosując przeróżne działania. Utracić kibiców można jednak o wiele szybciej jednym, czy dwoma nieprzemyślanymi ruchami.
Marco FC Katowice
[email protected]