W 2010 roku weszła w życie ustawa o grach hazardowych, która zwiększyła obostrzenia i kary dla firm internetowych nie posiadających zgody Ministerstwa Finansów na prowadzenie działalności na terenie Polski. W konsekwencji z polskich stadionów, jak i koszulek piłkarskich zniknęły reklamy bukmacherów. Dla niektórych z klubów oznaczało to bardzo wyraźny spadek dochodów, nawet przekraczający kwotę miliona złotych.
Wraz ze zmianą władz PZPN temat powrotu reklam firm bukmacherskich na stadiony znów został podjęty. My postanowiliśmy zaś sprawdzić, jak nasi kibice zapatrują się na tą kwestię. Jak się okazuje, większość jest zdania, że zakaz powinien zostać zniesiony. Trzeba zaznaczyć, że takich osób jest
65% i pamiętać o tym, że przeciwnego zdania jest co czwarty kibic -
26%. Po środku pozostaje 9% głosujących.
Wyniki naszej sondy sugerują wypracować rozwiązanie, które pozwalałoby środowisku futbolowemu na współpracę z firmami bukmacherskimi, ale zarazem sprawiłoby, że sympatycy piłki nożnej nie byliby narażeni na ich zbytnią aktywność. Sprawa jest na pewno rozwojowa i zapewne w mediach jeszcze nie raz ten temat będzie poruszany.
Marco FC Katowice
[email protected]