Już po raz czwarty pytaliśmy o zakup karnetów na nowy sezon. Na tej podstawie posiadamy dość dokładne informacje, jak sprzedawały się stałe wejściówki w poprzednich latach. Wygląda na to, że w obecnym sezonie osiągniemy wynik bardzo podobny do zeszłorocznego, może trochę lepszy.
Na chwilę obecną zakup karnetu deklaruje lub już go posiada
29% kibiców. Wahających się jest
12%, ale na pewno nie wszyscy się zdecydują. Dla przykładu przed ubiegłym sezonem niezdecydowanych było trochę więcej, bo
16%. Finalnie połowa osób z tej grupy zdecydowała się karnet nabyć, a druga część nie. Idąc takim rozumowaniem sprzedaż mogłaby osiągnąć rekordowy, bo
35% wynik. Przekładając na liczby szacujemy, że karnet nabędzie między
3 a 4 tys. wiernych fanów Ruchu.
Procentowa sprzedaż karnetów na mecze Ruchu. Obliczenia zostały wykonane na podstawie corocznie powtarzanych sond.
Pozostając w temacie warto przypomnieć, że z początkiem bieżącego roku działacze wdrożyli specjalny program lojalnościowy. Ci sympatycy Niebieskiej eRki, którzy mieli karnet w ubiegłym sezonie i zakupili go na obecny otrzymali już 10% zniżkę. Rabat będzie rósł o 10% także w kolejnych latach, by maksymalnie osiągnąć 50% pułap.
Wspomnianemu programowi poświęciliśmy w pierwszej połowie roku specjalne pytanie w naszej sondzie. Tutaj uwaga – chęć nabycia karnetu w sześciu kolejnych latach zadeklarowało wówczas
41% kibiców, aż
24% było wahających się, a tylko
35% było na nie.
» Zainteresowanie karnetowym programem lojalnościowym
W przeciągu paru miesięcy zainteresowanie programem lojalnościowym wyraźnie spadło. Na pewno nie pomaga zamieszanie ze stadionem, czyli to gdzie Ruch będzie ostatecznie występował i przy jak dużej widowni. Ograniczanie ilości miejsc, a nawet niemalże całkowite zamykanie stadionu nie sprzyja sprzedaży. Wyniki osiągane przez "Niebieskich" w chwili obecnej nie są czynnikiem motywującym, choć tu należy podkreślić, że skład niewiele się zmienił i zainteresowanie grą Ruchu na pewno nie zmalało. Przydałoby się także więcej reklamy, czy medialnych informacji. Kibiców z pewnością elektryzowałby każdy sprzedany tysiąc wejściówek. To przełożyłoby się na większą aktywność kupujących.
Marco FC Katowice
[email protected]