Dla większości osób miejscowości, z których one pochodzą, są numerem 1 na świecie. Takimi oczyma na świat patrzą lokalni patrioci i tak właśnie jest z naszymi śląskimi i nieśląskimi miastami, które zamieszkujemy. My postanowiliśmy zapytać Was o Chorzów - miasto Ruchu. Wynik końcowy jest o tyle ciekawy, że mieszka tu mniej więcej 20% z nas. Mogliśmy zatem wystawić w miarę obiektywną ocenę.
Dla
15% głosujących Chorzów zasługuje na miano super miasta. Te osoby oddały najwyższą możliwą notę. Nie brakowało jednak ocen z przeciwnego bieguna.
17% z nas nie podoba się to miasto, zaś
9% uważa je za paskudne. Takich głosów jest razem
26%, czyli dość sporo. Gdzie szukać prawdy? Zazwyczaj leży ona gdzieś po środku, a w przypadku danych liczbowych świetnie sprawdza się średnia. Wynosi ona
3,48. Szkolna trójka z plusem wydaje się w pełni sprawiedliwa.
W Chorzowie wiele rzeczy jest niezwykłych. Niektórzy wskażą na Park Śląski z planetarium, czy ZOO. Inni na Teatr Rozrywki, czy "Amelung", który jest jednym z najbardziej urokliwych miejsc mieszkalnych. Kibice oczywiście wymienią Ruch. To co dla mnie jest niezwykłe, to pojawiający się regularnie kibice zamieszkujący inne miasta i nie mam tu na myśli sympatyków innych drużyn, ale właśnie nas, fanów Ruchu. Przy pełnym stadionie nagle populacja miasta wzrasta o jakieś 8 tysięcy. Problem, że wzrasta tylko na około dwie godziny.
Do tej pory władze miasta spoglądają na Ruch, nie do końca wiedząc, jak go wykorzystać. To moje osobiste zdanie. Promocja, reklama, czy plany budowy stadionu i to by było na tyle. Warto byłoby zastanowić się nad działaniami, które sprawią, że jego "nie mieszkańcy" będą tu chcieli zostać na dłużej.
Tu kłania się już nie tylko infrastruktura stadionowa, ale i też ta wokół niego. Restauracje, puby, muzeum, aleja chwały, czy duża sala bankietowo-weselna ulokowana niedaleko stadionu powinny się do tego znacznie przyczynić. Można pójść o krok dalej i pomyśleć o niebieskich apartamentowcach, czy w ogóle budynkach mieszkalnych. Bez wątpienia Ruch może sprawić, że i sam Chorzów zyska na atrakcyjności. Potrzebny jest jednak spójny pomysł zamieniony w strategię i jej konsekwentna realizacja.
Chorzów - film promocyjny.
Marco FC K-ce
[email protected]